Dagen i dag har vært ekstremt hektisk. Det har vært veldig mye å gjøre hele dagen.
Aller først kom Easymeet med utstyr som vi måtte hjelpe til med å laste inn i salen. De kom med en svær lastebil fylt med masse kasser. De hadde blant annet med seg 10 kasser med iPader, til sammen var det 520 iPader. Etter litt rask regning blir det iPader for cirka 2,6 millioner kroner. Vi lasta kassene ut av lastebilen og så inn i et rom, når vi hadde fått ut alle kassene og inn i rommet så måtte vi trille de inn i selve salen der Joel satte i gang med å sette opp det han skulle.
Så kom Konica Minolta med to printere. Den ene skulle stå i foajeen på Oslo Kongressenter og den andre skulle stå på et av de største møterommene. Først satte vi opp den printeren som skulle stå i foajeen og koblet den til nettet, og så gjorde vi det samme med den som skulle stå på møterommet. Etterhvert kom det en tekniker fra Konica som skulle fikse IP osv på begge printerne.
Litt senere kom det en kar fra TeleComputing som skulle patche seg inn i nettet på Kongressenteret slik at TeleComputing styrte alle aksesspunktene i senteret. Han sjekket også at alle punktene som skulle brukes var satt opp riktig.
Da det var gjort gikk jeg og Nhat å spiste lunsj på Spiseriet Henrik. Lunsjen som var servert der var ikke noe for meg, så det endte opp med at jeg heller skulle gå å spise lunsj der jeg pleier.
Før jeg fikk gått å spist lunsj fikk jeg i oppgave å oppdatere de PCene som
skulle stå utenfor salen, jeg skulle også gjøre sånn at det ikke var noen programmer som startet ved oppstart av PCene.
Da det var gjort ringte det ei dame fra Region Øst og sa hun hadde problemer med PCen sin. Det vi da gjorde var å sette opp en PC og legge inn de programmene hun skulle ha og legge inn en snarvei til Citrixinnloggingen. Da PCen var ferdig satt opp, så gikk jeg bort til Region Øst og koblet opp PCen på kontoret hennes. Nhat trodde hun hadde en stasjonær PC der, men hun hadde en bærbar og da ble det litt problematisk siden jeg ikke hadde tatt med meg noen kabler ettersom at vi trodde hun hadde alt på kontoret sitt, noe hun ikke hadde. Jeg hadde altså ikke strømkabel til PCen hennes. Det jeg da gjorde
var å ringe Nhat å spørre hva jeg skulle gjøre. Han sa det lå en kasse der med noen kabler i, men den kassen var borte så jeg måtte inn på patcherommet å lete etter en strømkabel som passet. Til slutt fant jeg kabelen jeg letet etter og fikk koblet opp PCen. Da alt var koblet opp, ba jeg hun logge inn på PCen for å se at alt funket. Jeg ba hun også se om printeren lå der hun hadde den før, og så at printeren lå der den skulle. Da var alt som det skulle, så jeg gikk tilbake å fikk spist lunsj.
Da jeg var å spiste lunsj måtte Nhat i et møte. Når begge to var tilbake på kontoret så skulle vi kjøre ned to printere og en kasse med masse utstyr. Da brukte vi en stor tralle som vi satte alt oppå og tok heisen ned i første etasje, for så å gå bort til en annen heis et annet sted i lokalet å ta den en etasje opp ettersom at den vanlige heisen ikke går til 2 etasje i Kongressenteret. Vi satte begge printerne inne på et rom som er for scenesekretariatet.
Vi måtte også bære ned 4 skjermer som vi satte på fastscenen. Nhat skulle fikse imorgen/lørdag.
Mot slutten av dagen skulle jeg å Nhat koble opp strøm og switcher i fire møterommet. Det å koble opp strøm var ikke store jobben, så det tok cirka 5 minutter i hvert rom. Det som var litt verre derimot var det at noen av aksesspunktene i de forskjellige møterommene ikke var aktive, så vi måtte lete rundt i rommene etter punkter der det faktisk var nett. Vi fikk koblet opp switchene i tre av de fire rommene. I det fjerde møterommet var det ingen punkter som var aktive. Det sa Nhat at han skulle fikse sammen med han fra TeleComputing imorgen/lørdag.
Kompetansemål:
- dokumentere investerings- og driftskostnader for systeminstallasjoner
- yte service gjennom brukerstøtte og kommunikasjon med brukere
- dokumentere sammenhenger mellom funksjoner i et IKT-system
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar